Hej alla btcx-kunder och bitcoinintresserade! Det har varit en intensiv månad. Jag vill passa på att dela med mig hur det har varit att driva btcx.se senaste månaden då vi fördubblat vår omsättning, fått 3-400% nya kunder, och mellan 100-200 support tickets om dagen.

Vår organisation är slimmad för en fjärdedel av vad vi har nu och det blev en tuff utmaning att växa i takt med våra nya kunder, samtidigt kom det många förstagångsköpare som gjorde fel, vill ha svar på enkla frågor och helt enkelt ville veta om vi är seriösa. Det ledde till att det tog 2-3 dagar att få svar på sitt ärende, betalningar som blev felaktiga tog lika långt tid, ibland upp till en vecka att lösa. Min telefon började ringa dygnet runt från kunder som letat rätt på mitt nummer på kringvägar, så nu har jag fått skaffa ett nytt hemligt nummer som mina medarbetare och min familj kan använda.

Vi har jobbat från 7 på morgonen till elva på kvällen, alla har gjort övertid, och nu har vi nyanställt över 100% för att kunna hantera alla ärenden.

Detta är Jättekul!
Fortsätt ringa, fortsätt ställa frågor, vi växer och utvecklas tillsammans med er, samtidigt vore det skönt med förståelse från eran sida när det tar tid och vi inte hinner göra allt samma dag som det kommer in. Vi har också fått många frågor angående Kapiton, Sveriges största bitcoinbörs. Sebastian bakom börsen har haft kraftiga problem med sin kod vilket har lett till stopp i maskineriet, bankuttag och bitcoinuttag har fått vänta i veckor. Jag kan personligen intyga att alla bitcoins finns kvar, det har helt enkelt blivit fel och allt behöver processas manuellt. Vi har tagit in konsulter och timarbetare för att hjälpa till även där, sakta men säkert anpassar vi oss till denna extrema utveckling som glädjer oss alla.

Och sist men inte minst, Litecoin, valutan som slagit alla med häpnad, ökat en faktor x20 på ett par veckor och tyvärr var vi tvungna att stoppa Litecoinköp och alla andra valutor pga. handläggningsarbetet blev så mycket större än Bitcoin. Detta är på väg att ändras, inom ett par veckor ska det vara automatiserat och igång igen!

PS.
Om du är en köpare av litecoin och vill sälja, kontakta oss på supporten så hjälper vi dig. ds.
Med vänliga hälsningar,
Christian Ander
En glad, trött men fortsatt inspirerad VD.