Hej på er, det är Pelle som skriver, Head of Support för BTCX tjänster. Har du haft kontakt med oss är chansen stor att du och jag har växlat ett par ord redan.

Att arbeta med BTCX support är väldigt intressant och även underhållande, vi har jättebra kunder som ofta bjuder på sig själva.


Under föregående vecka har det varit en del kunder som på ett eller annat sätt misslyckats med sina betalningar. Det kan bero på allt från att man råkar skicka fel belopp, till att betalning kommer från någon annans bankkonto än kunden som angivits på köpordern.

Nästan alla problem kan snabbt åtgärdas om man kontaktar oss via supportfliken eller facebookmeddelande.

Men, just i de fall då vi tar emot en betalning från en annan person än kunden som står på ordern har vi tyvärr ingen möjlighet att genomföra denna order.
Istället kommer personen som har skickat betalningen behöva identifiera sig genom att registrera ett konto på https://bt.cx
Därefter kan vi återsända betalningen och det är också allt vi kan göra.

Detta besked tas inte alltid emot med glatt humör, men tyvärr har vi inget val här. Reglerna vi måste följa är väldigt klara: Återbetalning till samma konto är det enda alternativet.

Jag vill även nämna att det är väldigt bra om man anger sitt Order-ID när man kontaktar oss. På så vis ser vi direkt vilken order ni har problem med, och kan åtgärda mycket snabbare.
Har du några funderingar så tveka inte att ta kontakt med oss. De enda dumma frågorna är de som aldrig ställs.

Simma lugnt tills vi hörs igen!

Vänliga hälsningar
Pelle B.
Chief Customer Officer, BTCX
support(at)bt.cx